PENKKITEKNIIKAN ETÄKOUTSAUSTA

Kannattaa toisinaan ottaa filmille penkkisarjoja sivukuvakulmasta.

Sivulta näkee melkoisen hyvin tangon liikeradan ja sen, romahtaako nostoasento toistojen aikana tai säilyykö se jämäkkänä läpi sarjan.

Ensimmäisessä kuvassa on hyvin rakenneltu nostoasento ennen tangon ottamista räkistä.

Tanko otetaan tässä keississä räkistä 1) nostamalla ensin pakarat irti penkistä, 2) jonka jälkeen tanko irroitetaan räkistä 3) ja lasketaan pakarat takaisin penkkiin.

Se on hyvä … Lue lisää...

PALLOILIJAN PALAUTE RUOKAVALION PÄIVITYKSESTÄ

Alla on kommentti palloilijalta, jonka ruokavalion päivitimme vastaamaan lajin vaatimuksia (salibandy).

“Elämänmuutosten myötä paino oli hurahtanut toistakymmentä kiloa alaspäin, kun treenimäärät ja -tehot olivat nousseet.

Heräsi pieni epäilys syönkö riittävästi ja ennenkaikkea oikeita juttuja. Tehtiin Mikon kanssa alkukartoitus, jonka pohjalta Mikko antoi palautteen ja teki pieniä viilauksia.

Ohjeet olivat selkeitä ja ennenkaikkea simppeleitä toteuttaa arjen keskellä.

Mikon filosofiassa Lue lisää...

VALMENNUSKEISSI: Lihasmassaa ja rasvanpolttoa

Eemil otti Targetin valmennuksessa komeat gainssit reilussa puolessa vuodessa.

 

Eemil tuli valmennukseen tavoitteenaan lihasmassan kasvatus ja rasvanpoltto sekä yleisesti saada lisää oppia treenaamisesta. Saimme mukavia tuloksia suhteellisen lyhyessä ajassa!

Treeneissä suurin muutos tapahtui ylimääräisen karsimisella. Luonnollisesti keskityimme perusasioihin. Pyrimme tekemään sen, mikä riittää. Mitäpä sitä enempää tekemään.

Tuloksia yleensä seuraa hyvällä todennäköisyydellä, kun pystyy vastaamaan perustellusti kysymyksiin:

▶️ mitä Lue lisää...

LIVEVALMENNUKSEN HYÖTYJÄ

1) Valmennussuhde voimistuu ja luottamus lisääntyy.

2) Saat välittömän palautteen tekniikasta. Valmentajan osaaminen + valmennussilmä ➡️ Mahdollisuus tehdä lennosta muutoksia treenaamiseen.

Palautteenannossa huomioitava se, että treenaaja voi kerralla keskittyä vain yhteen asiaan tekniikassa. Valmentajan ei kannata kaikkea näkemäänsä kertoa treenaajalle vaan keskittyä ainoastaan sillä hetkellä oleelliseen.

Esim. voimanostossa tekniikan vuotokohdat, mutta myös hyvät jutut näkee livenä heti ➡️ Välitön palaute.

3) Valmennettavalla … Lue lisää...

Hard Target ja Weak Target

Veljekset Hard Target ja Weak Target olivat valmistautumassa tulevaan palloilukauteen. Veljekset olivat treenaamisen suhteen eri maata. Geenit eivät eroa tehneet vaan toisen tolloilu.

Weak Target oli sitä mieltä, ettei se ole treeni eikä mikään, jos ei pahalta tunnu. Weak ihmetteli, kun veljensä Hard lähti aina melko hyvävoimaisen näköisenä salilta pois, kuitenkin joka kerta hieman vahvempana.

Weak ei tuollaista … Lue lisää...

VÄLTÄ FAILUREA VOIMAILUSSA

Jos tavoitteena on voiman kehittäminen, kannattaa välttää sarjoissa uupumusta.
POINTTEJA:
💎 Suurin osa voimailijoista hyötyisi, kun panostaisi tangon liikuttamiseen maksimaalisen täysillä. Sarjojen tiukkuus ei ole niin tärkeää.
💎 Tiukat sarjat failureen tai lähelle sitä kääntyvät herkästi itseään vastaan => pidempi palautumisaika.
Kun jättää selkeästi varaa sarjoihin, saa tehdä viikon aikana useampia laadukkaampia toistoja useampana päivänä!
💎 Välillä
Lue lisää...

EDENRED käy maksuvälineenä

EDENRED käy tätä nykyä maksuvälineenä Target Trainingille.

 

Edenredin liikuntaetua mobiilimaksuna ja virikeseteleinä otetaan vastaan.
Muistutuksena myösePassin, Smartumin ja Eazybreakin liikuntaedut toimivat maksuvälineinä.
Liikuntaedut hyötykäyttöön esimerkiksi näin:
* Tekniikkavalmennukset salilla: 67e / kerta
* Yksilölliset treeniohjelmat: alk. 87e / kk
* Ruokapäivyrin analysoinnit / ruokavaliot: 129e / laaki
LUE MYÖS:
Lue lisää...

TUMIN VALMENNUSPALAUTETTA

Tumi vastaili muutamaan palautekyssäriin Targetin valmennuksesta.

1) Mistä lähdettiin ja oliko minkälaisia tavoitteita?

2) Miten tuli kehitystä?

3) Mikä oli valmennuksessa/ treeniohjelmissa parasta/ hyviä juttuja?

4) Oliko treeniohjelmissa mitä erilaista kuin omissa aiemmissa viritelmissä? Tuliko uusia ajatuksia tai oppia liittyen treenaamiseen?

5) Miten meni rasvanpolttelujakso?

6) Vapaata turinaa

 

1) Mistä lähdettiin ja oliko minkälaisia tavoitteita?

  1. Liikkelle lähdettiin tilanteesta,
Lue lisää...

KOSKAAN EI OLE LIIAN MYÖHÄISTÄ ALOITTAA VOIMAHARJOITTELUA

“I’M TOO OLD FOR THIS SH*T?”

Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa voimaharjoittelua, mutta käytännössä aina on liian aikaista lopettaa se.

Sitä saa ihmetellä 30-40v tyyppejä, jotka mainostavat, että ikä on tehnyt tehtävänsä, parhaat päivät ovat jo takana ja aineenvaihdunta on pilannut loput. Kuulostaa kuin olisivat 85-vuotiaita eivätkä nelikymppisiä. (Voimailussa vahvimmat päivät nähdään usein juuri nelikymppisenä.)

Voimailu on siitä … Lue lisää...

Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by