TARKASTUSVINKKI PENKKIPUNNERRUKSEN RINNALLELASKUUN

TARKASTUSVINKKI PENKKIPUNNERRUKSEN RINNALLELASKUUN

Tässä helppo vinkki, jolla voit tarkistaa meneekö penkkipunnerruksen rinnallelasku sinnepäin.

 Kaivele jostain pala magnesiumia ja piirrä sillä jälki tangon keskelle. Kun tanko koskettaa rintaa, piirtyy paitaan jälki magnesiumista.

 Jäljen tulisi olla sarjan päätyttyä pienellä alueella, koska tangon tulisi hyvällä tekniikalla koskettaa jokaisella toistolla samaan kohtaan.

 Jos paitaan piirtyy iso läntti, niin silloin on penkissä selkeä tekniikkavirhe. Todennäköisesti punnerrusasento romahtaa sarjan edetessä ➡️ Rinta tippuu alemmas ➡️ Jälki piirtyy aina vain isommalle alueelle.

Tekniikkavirheet tulisi kuitenkin analysoida aina erikseen. Toisaalta voi olla, että asento säilyy hyvänä, mutta tangon liikerata ei ole yhtenäinen eri toistoissa.

 Huom! On mahdollista, että tanko koskettaa jokaisella toistolla samaan, mutta väärään kohtaan rinnalla. Tällöin rinnalle piirtyy pieni jälki väärään kohtaan.

 Jokaisen toiston tulisi näyttää teknisesti suhteellisen samalta. Ainoa selkeä muutos voi tapahtua vain tangon liikenopeudessa. Se yleensä hidastuu sarjan loppua kohden väsymyksen takia.

 Muista kohteliaasti pyyhkiä magnesiumit pois tangosta, niin ei seuraavalla penkkaajalla ole paita mankussa.

🎯 Laita tipsi testiin ja kerro kuinka kävi!

🎯 Lähivalmennukset penkkipunnerruksen tekniikkaan Joensuun seudulla:
[email protected]

Jos otat valmennuksen ja sinulla on aidosti moitteeton tekniikka 5-8RM kuormilla, niin silloin kyllä tarjoan lounaan tai pullakahvit!🍩☕️

Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by