PALAUTETTA: SAKKE

PALAUTETTA: SAKKE

Sakke teki viisaasti ja otti Targetilta valmennusta, jotta hieman paikallaan junnaavat treenit lähtisivät taas kulkemaan.

Tavoitteena oli saada voimaa perusliikkeisiin ja kehitystä myös tuli huomattavasti. Korjasimme tekniikkaa maastavedossa ja kyykyssä, joissa oli pieniä, mutta hyvin perinteisiä tekniikkavirheitä.

 

Sain palautetta:

“moro! tässä vähän palautetta treeneistä:

tekniikkavalmennus varsinkin mavessa ja takakyykyssä toi uusia näkökulmia ja oppeja, miten tulisi jatkossa toimia. Opin myös treenien jaksottamisesta, palautumisajoista, hengitystekniikasta ja ns. Kevyistä viikoista raskaiden treenijaksojen jälkeen, jolloin kroppa palautuu parhaiten.

Positiivisinta ohjelmassa oli se, että varsinkin mavessa painot kasvoi huimasti ja voimaa karttui ylipäätänsä joka treenin jälkeen, joka liikkeessä.

Pähkinän kuoressa itse valmentajasta: positiivinen, rento ja asiantunteva!” -sakke

 

👍KOUTSIN KOMMENTTEJA:

TULOKSIA (treenaajan omapaino oli n. 80kg)

📶 Maastaveto 3 *4 * 140kg ➡️ 5 * 5 * 150kg ➡️ 2 * 6 * 160kg

📶 Kyykky 3 * 6 * 100kg ➡️ 5 * 5 * 120kg

📶 Penkki 1 * 105kg ➡️ 1 * 115kg

📶 Leuanveto 3 * 7 * 10kg ➡️ 4 * 8 * 15kg (ja 3 * 6 * 20kg)

 

👉 Maastavedossa korjattiin käytännössä vain lähtöasentoa (perinteinen tyyli). Maastavedossa näkee yleensä suoraan lähtöasennosta, onko nostolla mitään toivoa olla teknisesti hyvä suoritus. Huom. eri tyyppien lähtöasennot ja nostot voivat näyttää erilaisilta, koska ihmisillä on useimmiten erilaiset välitykset. Älä siis kopioi suoraan muilta.

👉 Kyykyssä polvet lähtivät pohjasta liian nopeasti taaksepäin. Se voi kieliä siitä, ettei asiaan kiinnitä riittävästi huomiota tai etureidet ovat heikot suhteessa takaosastoon tai kroppaa ei pidetä riittävän “tiukkana” ala-asennossa. Apuliikkeet on valittava pääliikkeen heikkouksien mukaan, ei summamutikassa.

👉 Ohjelmointia ja treenaamista yksinkertaistettiin

👉 3-4 treeniä viikossa

👉 Tietyt valmennusopilliset periaatteet ovat aina ohjelmoinnin pohjalla, mutta sitä ei etukäteen koskaan tiedä, mihin kehitys vie ja millaisia muutoksia ohjelmointiin tullaan tekemään.

👉 Ohjelmointi ei saa olla mikään kiveen hakattu malli vaan sen täytyy elää. Tässäkin ohjelmaa sovellettiin tarvittaessa. Se, että jotain lukee ohjelmassa, ei tarkoita että se nyt vain on saatava tehtyä. Sitä seurataan, että progressiota tapahtuu halutuissa ominaisuuksissa esim. neljän viikon aikana.

👉 Valmentajat saattavat usein brassailla koutsattaviensa hyvillä tuloksilla, mutta oikeasti suotuisan genetiikan omaavien tyyppien valmentaminen on melko helppoa. Sakella oli hyvät kortit lähdössä.

Todellisuudessa “haastavien tapauksien” kehittäminen on osoitus valmentajan taidoista. Se kysyy osaamista, kun aidosti joudutaan/päästään kääntämään useampia kiviä kehityksen eteen, oli kyse sitten rasvanpoltosta tai voimaharjoittelusta.

🎯 Jos vaadit parempia tuloksia ja päätät joskus ulkoistaa ohjelmointisi, niin tyrkkää viestiä. Voidaan sopia ilmainen juttutuokio livenä/puhelimitse.

-Mikko

[email protected]

Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by