PERIODIZATION

PERIODIZATION

Vihdoin ja viimein sain luettua tämän kirjan loppuun; 400 sivua A-nelosia harjoittelun teoriaa, joista reilu 40 sivua tutkimusviitteitä. “Hetki” siinä menikin kahlatessa.

▪️ Periodization (itselläni 5th edition, 2009) on oikein hyvä ‘textbook’ harjoittelun teoriasta. Kirjassa käydään teoriat kattavasti läpi mm. energiantuottosysteemeistä, voiman + kestävyyden + nopeuden harjoittamisesta ja ohjelmoinnista (aina yksittäisen treenin suunnittelusta vuosisuunnitelman tekemiseen).

▫️ Kirja on jämäkkä paketti valmentajille tai todella kiinnostuneille harjoittelijoille. Eniten hyötyä oppaasta saa lajeihin, joissa vaaditaan useita erilaisia fyysisiä ominaisuuksia.

▪️ En suosittelisi kirjaa perustreenaajalle.

▫️ Onneksi oman kirjan saa sotkea. Iso kasa alleviivauksia tuli tehtyä, joita on kätevä selailla aina uudestaan.

“Probably the most important training method for almost all sports centers on the development of strength and power.”

Voima se vaan määrää useimmissa lajeissa.

▪️ Kovakantinen kirja toimii näppärästi sohvalla kahvikupin alusena. Siinä se on aina käden ulottuvilla, kun tarvetta on:)

➡️ Seuraavaksi vaihtuu kahvikupin alunen suomenkieliseen opukseen: ‘Voimaharjoittelu – Teoriasta parhaisiin käytäntöihin’. Vaikuttaa jo lukemattakin suosituksen arvoiselta 👍

🎯 Hei, sinä!
Ota yhteyttä jonkun viestimen kautta, jos haluaisit ammattimaisia näkökulmia treeniesi ohjelmointiin tai tekniikkavalmennusta salille.

 

Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by