TARGETIN JOULUKALENTERI 🎅💪 Luukku 10: Ennätystehtailua (etukyykky 175kg)

TARGETIN JOULUKALENTERI 🎅💪 Luukku 10: Ennätystehtailua (etukyykky 175kg)

 

Laitellaas välillä omia suorituksia tänne. Videolla kyykähdän omat ennätysraudat etukyykyssä. Hieman saattaa olla syvyydeltään ujo kyykky, mutta välttää sählynpelaajalle.

Jos tavoitteena on uudet maksimiennätykset, kannattaa tulos piikkailla esiin. Piikkauksen tavoitteena on häivyttää aiempien treenien kerryttämä väsymys ja tuoda todellinen kunto esiin. Piikkailu voi kestää 1-4 viikkoa, mieluummin 1-2. Yksilöllisiä juttuja nämäkin.

Piikkaillessa treenivolyymi tippuu noin puoleen, mutta kuormat säilyvät isoina. Intensiteetti on tärkeä tekijä, jotta tatsi itselle isoihin kuormiin paranee. Fatigue masks fitness niin kuin sanotaan. Voimat eivät katoa mihinkään, mutta väsymys voi kätkeä ne alleen. Tulos voi piikkauksen ansiosta parantua muutaman prosentin, mikä voi tarkoittaa useampaa kiloa.

Nosto on aina riippuvainen noston heikosta kohdasta. Nosto epäonnistuu aina heikoimmassa kohdassa, jos on epäonnistuakseen. Apuliikkeitä ei siis kannata summamutikassa heitellä ohjelmiin, vaan niiden tulisi olla täsmäliikkeitä, jotka parantavat noston heikkoa kohtaa.

Itselläni ei tahtonut yläselkä ‘pitää’ isommilla raudoilla. Etukyykky meinasi kipata ja ampua pohjasta etuviistoon ylös.
(By the way, etukyykky on muuten todella kova selkäliike.)
Hyviä apuja sain siihen stoppikyykyistä pohjassa (+ hieman ylempänä) sekä yläselän vahvistamisesta.

Oikeasti ei ole järkeä pakitella tangon kanssa noin kauas telineestä, koska se kuluttaa energiaa aivan turhaan, mutta jätin siinä tilaa hypätä tangon alta pois, jos olisi sattunut käymään niin, ettei kyykky olisi noussut. Joku fiksumpi käyttäisi turvarautoja ja varmistajia.

Omat enkat kiikarissa? Treenien ohjelmoinnit ja tekniikkavalmennukset,

ota yhteyttä:
[email protected]

Hyviä treenejä!

-Mikko

Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by