YTIMEKÄSTÄ ASIAKASPALAUTETTA: TONI

YTIMEKÄSTÄ ASIAKASPALAUTETTA: TONI

Toni teki viisaasti ja otti Targetilta muutaman lähivalmennuskerran voimanostotekniikoiden (eli kyykyn, penkkipunnerruksen ja maastavedon) viilaamiseen.

Pyysin paria kommenttia koutsauksista ja sieltähän tuli vastapallona asiallisesti ja ytimekkäästi näin:

 

“Yli viiden vuoden tauon jälkeen salille palattuani Mikon tekniikkaneuvot toivat varmuutta ja uusia näkökulmia isojen perusliikkeiden oikeaoppiseen suorittamiseen. Mikko huomioi liikkeitä opettaessa hyvin oman ruumiinrakenteen ja välitykset, jolloin tekniiikka tuli räätälöityä itselle sopivaksi. Hyviä vinkkejä tuli myös hengitystekniikkaan, voimaharjoittelun intensiteettiin, sekä palautumiseen liittyen.

Mikko on rento ja asiantunteva valmentaja, jolta saa aina järkevän vastauksen kysymyksiin. Suosittelen!”

 

Koutsin kommentteja aiheesta:

🔸 On aina mielekästä tietää, että valmennus on tuonut varmuutta tekemiseen

🔸 Liikemallit olivat Tonilla jollain tapaa hallussa, mutta sinällään aloitettiin alusta, koska taukoa oli ollut treeneistä useita vuosia

🔸 Koska eri ihmisillä on usein hieman erilaiset välitykset (säärien / reisien / torson / käsi- ja olkavarsien pituudet suhteessa toisiinsa), niin nostajien tekniikat voivat näyttää hyvin erilaisilta. Tietyt tekniset pointit pätevät siitä huolimatta aina, vaikka eri tyyppien nostot näyttävät erilaisilta.

🔸 Valmennuksessa on huomioitava aina yksilöllisyys.

🔸 Esim. tässä tapauksessa pitkät reidet toivat tiettyjä haasteita kyykkyyn. Optimitapaus kyykkyyn olisi lyhyet reidet ja pitkä torso, mutta niillä korteilla on pelattava, mitkä on annettu.

Ohi aiheen:

🔹 Ei kannata matkia huippujen tekniikoita, koska ne eivät välttämättä biomekaanisesti sovellu toiselle tyypille ollenkaan

🔹 Huonoin tapaus on, jos liikkeet on opittu väärin ja huonossa tekniikassa on tultu ‘täydelliseksi’ eli huono liikemalli on vahvistunut. Siitä voi olla hyvin vaikea oppia pois.

🔹 Suorituksen aikainen väsyminen aiheuttaa usein sen, että viimeiset toistot menevät vanhoille ‘väärille raiteille’

🔹 Lopputavoite on aina, että hyvä suoritustekniikka tulee automaattisesti ja luonnostaan. Se vaatii tiedon ‘oikeasta’ tekniikasta ja paljonpaljon toistoja alle.

 

Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by