TEKNIIKKAVINKKEJÄ PENKKIPUNNERRUKSEEN

TEKNIIKKAVINKKEJÄ PENKKIPUNNERRUKSEEN

Ennen kuin riennät seuraavan kerran penkkaamaan, tsekkaa alla oleva teksti + kuvat!

Penkkivinkkejä myös tässä ja tässä tekstissä.

Kuvissa yleisiä tekniikkavirheitä, joita asiakkaiden kanssa usein hiotaan.

Tarvitseeko toistojen olla täydellisiä? Ei tietenkään. Liekö täydellistä toistoa edes olemassa, saati kahta identtistä toistoa?

Hyvä toisto on hyvä toisto tiettyjen raamien ja tavoitteen sisässä.

Kuitenkin siinä tietyssä suorituksessa on pyrkimys yhteen ja samaan, niin miksipä ei tavoittelisi mahdollisimman hyvää suoritusta jokaisella toistolla.

 

Tanko oikein kämmenpohjassa

 

Tanko liian ylhäällä kämmenessä

 

Tanko ranteen päällä: oikein

 

Ranteet mutkalla: väärin

Kuvien tekniikkapointit ovat pelkkää statiikkaa / biomekaniikkaa. Kun vipuvarret ovat mekaanisesti suotuisat, nostoista vuotaa mahdollisimman vähän voimaa hukkaan. Eli on mahdollista nostaa enemmän kuormaa paremman tekniikan ansiosta. Huonoilla vivuilla voimaa vuotaa hukkaan ja se ei ole mitenkään makuasia.

Kyynärpäät tangon alla: oikein

 

Kyynärpäät tangon etupuolella: väärin

Jos kyynärpäät ovat tangon etupuolella, tulee nostoista tarpeettoman raskaita ojentajille. Pyrkimys olisi pitää kyynärpäät tangon alla koko noston ajan. Sitä voi olla yksin punnertaessa hieman hankala hahmottaa. Kannattaa pyytää kaveria katsomaan, ottaa omia suorituksia videolle tai tarkastaa tekniikka valmentajan kanssa.
Nämä samat tekniikkapointit pätevät pystypunnerrukseen tangolla.

Iske viestiä, jos mielit penkkitekniikkasi mallilleen.
-Mikko
#target_mikko

Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by