VALMENNUSPALAUTE: VOIMAA JA KYYKKYLIIKKUVUUTTA

VALMENNUSPALAUTE: VOIMAA JA KYYKKYLIIKKUVUUTTA

Otimme Hannun kanssa 3kk valmennuspätkän. Tavoitteena oli saada lisää liikkuvuutta ja voimaa sekä napata juonen päästä kiinni voimaharjoittelun suhteen.

Syväkyykky oli päässyt käyttämättömyyttään katoamaan aikojen saatossa, joten alkuun tuli omalla painolla nolla kyykkyä.

Sen verran pitää itseäni kehua tai oikeasti Hannua tässä pitää kehua, että valmennuksen lopussa napsahti maljakyykyssä voimanostosyvyydestä 4 x 10 x 40kg!

Siinä on sellaiset setit, ettei ole enää sunnuntaikävely tuo. Sanoisin, että huimaa jälkeä!:)

Kyykkyyn tuli siis hienosti liikkuvuutta ja voimaa ilman mitään vippaskonsteja. Jostain se on aina aloitettava ja etenemisen myötä johonkin päädytään. Tekemällä sitä vaan kehittyy.

KYSYIN HANNULTA, MITÄ JÄI KÄTEEN:

1) Minkälaisin tavoittein ja ajatuksin tulit valmennukseen? Oliko kenties joku probleema, mille halusit löytää ratkaisun?

– tavoitteena saada startti voimaharjoittelulle, koska yksin salille lähteminen tuntui hankalalta kun ei ole tietotaitoa eikä aikaa ja halua opiskella. Myös lisää liikkuvuutta oli hakusessa.

2) Oliko treenaaminen ja koutsaus millä tavalla samanlaista/erilaista kuin etukäteen ajattelit? Mitä eroa olisi ollut, jos olisit omin avuin tehnyt?

– ei ollut ennakkokäsityksiä kovin vahvasti, läksin avoimin mielin. Jos olisin lähtenyt omin avuin niin varmaan youtubesta olisin etsinyt ohjeita ja niistä tuurilla muodostanut sapluunan, moni liike olisi varmaan jäänyt tekemättä ja epäilyttänyt onko hyötyä.

3) Tuliko minkälaisia oivalluksia? Miten huomasit konkreettisesti, että hommahan taitaa toimia?

– kaikissa liikkeissä tuli oivalluksia hyvän ohjeistuksen kautta että näinhän se menee kun toistoja oli tarpeeksi. Aika nopeasti nollatasolta alkoi painomäärät sarjoissa nousta ja liikkeet helpottui, kehityksen kautta huomasi toimivuuden. Samoin liikkuvuutta tuli roppakaupalla esim kyykkyyn joka oli täysin uutta.

4) Mitä jäi valmennuksesta käteen?

– lihasmassaa ja tietotaitoa samoin pohja lähteä jatkamaan harrastusta itsekseen.

Olisiko heittää vielä joku loppukaneetti?

– ammattimaista valmennusta ja monipuolista tekemistä ja tehokasta, oli mukava reenailla.

****

Laita viestiä valmennustiedusteluista!

Punainen lanka voimailuun, lihasta, voimaa, liikkuvuutta, tekniikat kuntoon ja kenties oivalluksia!

Lähivalmennukset Joensuussa. Yksilölliset harjoitusten ohjelmoinnit onnistuvat etänä verkon välityksellä!

Jutustelu on aina ilmaista!

-Mikko

[email protected]

WhatsApp (0503441244)

 

Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by