LEUANVETOA JA ENNÄTYSTEN METSÄSTYSTÄ

LEUANVETOA JA ENNÄTYSTEN METSÄSTYSTÄ

Tavoitteenani on tehdä täysin epävirallinen sählyä pelaavien insinöörien maailmanennätys lisäpainoleuanvedossa.

Epävirallinen siksi, koska kukaan ihminen maailmassa ei ota sählyä pelaavia insinöörejä vakavasti. Näinköhän edes laskisivat salille, jos tietäisivät.

Mutta eihän se ole treenaaja eikä mikään, jos ei yhtä maailmanennätystä omista. Mikähän mahtaa olla nykyinen ennätys? Epäilen, ettei ole kaksinen.

Mutta jos ei hassuttele, niin otin tavoitteekseni parantaa omaa leuanvetoennätystä kesän korvilla. Videolla heiluva 50kg:n lisäpaino liikkuu mukavasti ykköstoistossa tämän hetken tasolla.

Leuanveto 50kg limppu kyydissä

Mukana ohjelmassa erityisesti leuanvetoa kehittämässä on:

▪️ leuanvetoja täydellä liikeradalla
▪️ nopeusleuanvetoja
▪️ osatoistoja korjaamassa leuanvedon yläosan selkeää heikkoutta

▪️ Muiden selkä- ja myös punnerrusliikkeiden volyymi on maltillista.

 Toistoalue leuoissa on ollut viime ajat 3-8. Välillä ennen työsarjoja on tullut testattua helppoa ykköstä.

ℹ️ Periaatteena on, että jokaisen sarjan viimeinen toisto tulee varmuudella ylös, mieluiten suhteellisen iisisti. Epäonnistuneita toistoja välttelen kuin virusta.

ℹ️ Voimaharjoittelussa salille ei pitäisi mennä koskaan epäonnistumaan yhdessäkään toistossa, pois lukien mahdolliset testit ja ennätysyritykset.

On mukavampi seurata voimien kehittymistä kuin paikallaan junnaamista. Seuraava treeni kurkkii aina sen verran lähellä, että siihen on mieluisampaa mennä riittävän palautuneena. Täysin loppuun asti grindatut sarjat pidentävät auttamatta palautumisaikaa. Tosin voimat eivät hetkessä katoa minnekään.

ℹ️ Jos tavoitteena olisi toistoleuanveto, voimasta olisi selkeästi eniten hyötyä siihen. Ei kahta sanaa. Pelkkä oma kroppa tuntuu paljon kevyemmältä, jos jaksaa tehdä useamman kymmenen kilon lisäpainolla toistoja.

ℹ️ Knoppina: leuanvedon loppuosassa ojentajat (pitkä pää) ovat mukana toiminnassa. Jos muu treeni aiheuttaa väsymystä ojentajiin (esim reippaat määrät penkkipunnerruksia), voi se hyvinkin haitata leuanvetoja.

🎯 Jos leuanvetovoima ja treenien ohjelmointi kiinnostaa sinua, niin nakkaa viestiä.

Laitellaan porukassa ennätykset uusiksi.

Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by