NÄKÖKULMIA KARANTEENISTA 2/2

NÄKÖKULMIA KARANTEENISTA 2/2

Näkökulmia tästä koronahässäkästä valmentajan ja liikkujan silmistä, osa 2. Ensimmäisiä näkökulmia täällä.

🔴 Todella moni ehtikin jo kysyä, että milloin tulee toinen näkökulmateksti… No paskat kukaan oikeasti kysellyt mitään.

Mutta tuosta aasinsiltana:

➡️ Tämä aika viimeistään on hyvä spotti harjoittaa lähdekritiikkiä ja kriittistä ajattelua. En ymmärrä, miksi näitä ei treenata jo peruskoulussa. Vai treenataanko?

🔵 Joukkueiden fysiikkaharjoittelussa toimintaa voi ja kannattaa viedä nyt yksilölliseen suuntaan, jos niin ei aiemmin tehty (vs ryhmätreenit, joissa kaikki tekevät samaa). Se kannattaa nähdä mahdollisuutena parantaa omia yksilöllisiä ominaisuuksiaan.

🔴 Tarjolla on poikkeuksellisen pitkä off-season moneen palloilulajiin. Nyt on huimasti aikaa leipoa pohjaominaisuudet kuntoon, jos vain asianmukaista voimaharjoittelua pääsee tekemään.

Aiemmin off-season oli pitkä vain huonoille tiimeille, mutta nyt se on kaikille sama.

Saavatko paremmin ja luovemmin tilanteen hyödyntävät etua ensi kaudella? Vai onko se vain niin, että hyvät ovat joka tapauksessa hyviä?

🔵 Jos passivoituu karanteenissa, niin kannattaa aloittaa treenihommat aikanaan maltilla. Yhtäkkinen iso volyymin lisäys on yksi yleisimmistä loukkaantumisen syistä.

🔴 Jos nyt ei näe asioita uudessa valossa, niin sitten ei koskaan.

Näkökulman vaihtamisen taitoa tarvitaan.

Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by