RANDOM STUFF, osa 6

RANDOM STUFF, osa 6

1️⃣ Jos joku kehittyy jollain fiksulla ohjelmalla hurjasti, on se ennemminkin vihje siitä, että aiemmin on treenattu vähän miten sattuu kuin että uusi ohjelma olisi erityisen hyvä.

Uusi ohjelma voi toki olla hyvä, mutta isot kehittymisloikat viittaavaat yleensä puutteisiin aiemmassa tekemisessä.

Etukäteen ei voi koskaan tietää onko uusi ohjelmakaan erinomainen. Yrityksen ja seurannan kautta selviää se. Koskaan et tule tietämään treenaatko parhaalla mahdollisella tavalla. Täydellisyyden tavoittelu tekee enemmän hallaa kuin hyötyä.

2️⃣ “Do not let what you cannot do interfere with what you can do.” -John Wooden

Pidän tästä ajatuksesta kovasti ja se on ollut taas ajankohtainen viimeiset kuukaudet.
Hyvä tavoite on aina ‘jotakin kohti‘, jotain mitä ‘voit tehdä‘. Sen päivittely, että ‘mikä on päin persettä ja mitä ei pysty tekemään’, ei johda pitkälle.

3️⃣ Eräs valmennettava sanoi viisaasti, että “treenisuunnitelman voi säilyttää näin karanteeniaikoina samalla tavalla kuin sijoittamisessa kannattaa pysyä suunnitelmassaan huonoina aikoinakin”.

Usein on niin, että opettaja oppii eniten, ja varastin ajatuksen.
Voit edelleen treenata suunnitelman mukaan 3-4 kertaa viikossa, vaikka salit olisivat säpissä tai vaikka välillä olisi huono ilma.

4️⃣ Miten voi oma varjo olla paremmassa kunnossa kuin itse on? (Sivu)olkapäät tuovat illuusiota treenatusta kunnosta. Olkapäät ovat huomattavasti isompi lihasryhmä kuin mitä tavallisesti ehkä ajatellaan. Olkapäät taitavat olla yläkropan isoin lihasryhmä.

shadowman

Aiempia “Random Stuff” -kirjoituksia:

* Random Stuff 1

* Random Stuff 2

* Random Stuff 3

* Random Stuff 4

* Random Stuff 5

Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by