Random Stuff, osa 3

Random Stuff, osa 3

Muutama matkan varrella mukaan tarttunut lausahdus ja ajatus eetteriin. Näitä on tarrautunut matkaan kirjoista/ elokuvista/ artikkeleista/ kaikkialta.

Ehkä näillä ei ole mitään tekemistä treenaamisen, syömisen tai valmentamisen kanssa. Tai sitten on paljonkin. Ehkä jokin näistä herättää ajatuksen, joka liittyy aivan muuhun.

Ehkä näistä mikään ei juuri nyt herätä tuntemuksia, mutta myöhemmin oivaltaa, että olikos siinä sittenkin jotain perää.

*****

Tällä kertaa nämä liittyvät suoraan treenaamiseen ja sitoutuvat samaan teemaan. Voit soveltaa näitä myös painonhallintaan.

*****

♥️ 1) Mikä erottaa kovan tason harrastajat ja ammattilaiset amatööreistä tai keskinkertaisista?

– Oli laji mikä tahansa, kovan tason tyypeillä on kyky ja ymmärrys tehdä samoja perusasioita kerta toisensa jälkeen, ja he eivät kyllästy niihin. He ovat hyviä perusasioissa. Amatöörit kyllästyvät nopeasti kaikkeen ja kokeilevat kikkakolmosia, jotka johtavat aina samaan: ei mihinkään.

♣️ 2) “More athletes are addicted to the fatigue that the workout produces, not to the results it produces.”

Kehittävän treenin merkki ei ole se, miltä treeni “tuntuu” tai tunne siitä, että “annoit kaikkesi”.
“Olipa hyvä treeni, kun oksennus lensi ja jalat ovat ihan nuudelia”. Näinköhän oli?

(Tästä terveiset lukuisille crossfittaajille ja kamppailulajien urheilijoille. Myös monet voimaharjoittelijat elävät harmittavasti tässä uskossa. Terveiset myös niille palloilijoille, jotka aloittavat kesäharjoittelunsa portaita juoksemalla 😁)

– On kaksi täysin eri asiaa suunnitella ja tehdä “all in, full blast -treeni” kuin oikeasti perusteltu ja kehittävä harjoitus. Harvemmin häijyt anaerobiset kestovoimaharjoitukset ovat perusteltuja. Säännönmukaisesti niitä tekemällä hakkaa vain päätä mäntyyn.

“Kovan rääkin ihannointi on peräisin ymmärtämättömyydestä ja puutteellisesta tietotaidosta.” (Kirjasta Valmennuksella Voittoon)

♦️ 3) Älä anna tämän päivän treenin pilata seuraavaa treeniä!

– Jos olet tavoitteellinen treenaaja, niin seuraava treeni väijyy todennäköisesti jo kulman takana. Nousujohteisuutta on tapahduttava, kuten kehityksen perussääntöihin kuuluu. Älä siis pilaa sitä repimällä niin kovia treenejä, että et ole riittävän palautunut seuraavaan treeniin.

Useimmat kehityksen tulpat saadaan ratkaistua ottamalla ensin askel tai pari taakse. Sen jälkeen useampi eteen.

♠️ 4) Älä anna liikaa painoarvoa yksittäiselle treenille. Keskity mieluummin esimerkiksi seuraavaan neljään nousujohteiseen treeniviikkoon.

Yksittäisiä huonoja treenejä tulee luultavasti kaikille. Jos niitä tulee useampi peräkkäin, niin ollaan luultavasti palautumiskuopassa.

Jos kuukausi on kokonaisuudessa sujunut nousujohteisesti ja tavoitellut ominaisuudet ovat kehittyneet, niin asiat ovat hyvin. Ei sillä niin väliä, jos joku huono treeni on sattunut väliin.

🎯 Olet lämmöllä tervetullut valmennukseen.

Yksilöllistä valmennusta. Ei liukuhihnatavaraa vaan sinulle yksilöllisesti suunniteltua tekemistä.

-Mikko

Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by