SMOOTHIET: PLUSSAT JA MIINUKSET

SMOOTHIET: PLUSSAT JA MIINUKSET

Smoothieiden (meniköhän oikein) plussat ja miinukset:

+ Helppo tehdä ja tietää itsekin, mitä pirtelö sisältää.

+ Helppo tuunata mieleisekseen esim. kaloreiden / makrojen / maun suhteen.

+ Saa näppärästi kasviksia, hedelmiä ja marjoja mukaan. Vaikkapa sesonkikasvisten hyöyntäminen kätevää näin, jos ei muuten tahdo upota.

+ Hyvänmakuista (makuasioita).

+ Helposti sulava välipala esim. ennen treeniä. Ei tarvitse sulatella niin pitkään kuin kiinteää ruokaa.

+ Näppärä tehdä illalla valmiiksi ja kiskoa aamulla huiviin, jos muutoin ei aamuisin ruoka maistu.

+ Saa helposti modattua paljon kaloreita sisältäväksi, jos on paljon energiaa tarvitseva liikkuja.

Voi olla huonohko pitämään kylläisenä, koska nestemäistä. Mitä jäykempää saa pirtelöstä, niin se pitää paremmin kylläisenä. Esim. avokado tekee koostumuksesta jäykempää.

+/- Hitaasti lusikointi voi lisätä kylläisyysvaikutusta. Jos järsii kasvikset sellaisenaan, kylläisyysvaikutus on parempi. En osaa sanoa, onko terveysvaikutukset miten paljon samat, kun kauhoo kasvikset vellinä vs söisi kiinteänä.

Kuvan blenderissä on:

* porkkana

* puolukkaa 1dl

* mustikkaa 1dl

* lehtikaalia

* banaani

* kaurahiutaleita 1dl

* oliiviöljyä 1rkl

* heraproteiinia 1dl

Yhteensä: 624kcal

Proteiini: 37g

Hiilari: 62g

Rasva: 22g

Kuitu: 13g

(Osa tavarasta jää tietysti blenderin ja mukin seinämiin, mutta koskaan ei voi muutenkaan tietää täysin tarkalleen paljon kaloreita tulee päivässä sisään. Suunnilleen riittävä tarkkuus antaa tarpeeksi infoa.)

Laita viestiä Targetin ravintovalmennuksesta!

-Mikko

Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by