HELPPO VINKKI KYYKKYTEKNIIKAN PARANTAMISEKSI

HELPPO VINKKI KYYKKYTEKNIIKAN PARANTAMISEKSI

Kyykky on myös yläkroppaliike, varsinkin etukyykky.
⛔️ Yläselän jännittäminen unohtuu herkästi monelta kyykkääjältä. Se johtaa siihen, että tietyt tekniikkavirheet tapahtuvat helposti ja rauta yksinkertaisesti painaa enemmän.
 
Tsekkaa kuvat ja ota tipsi talteen!
 
Yläselkä tulisi rutistaa tiukaksi paketiksi ennen kuin tanko liikahtaa räkistä. Sama yläselän tiukka paketti tulee säilyttää sarjan loppuun asti.
 
MITEN?
 
Kun olet ottanut tangosta kiinni ja asetellut tangon sopivalle kohdalle niskassa, paina lapoja YHTEEN ja ALAS.
 
MUISTISÄÄNTÖ 1️⃣: Yritä koskea kyynärpäillä toisiaan.
MUISTISÄÄNTÖ 2️⃣: Rutista kaikkia yläselän lihaksia kohti selkärankaa.

Lapoja alas ja kyynärpäitä kohti toisiaan

 
Yleensä kapeampi käsiote tangosta on parempi kuin leveä, koska sillä saa tavallisesti yläselän tiukempaan pakettiin. Tosin liian kapealla otteella selkää ei saa enää kunnolla jännitettyä.

Liian kapea ote, väärin

 
Paras oteleveys on se, minkä avulla saat pidettyä yläselän rautaisen jämäkkänä.
 
Apinaote (=peukalot samalla puolella kuin loput sormet) on makuasia. Itse suosin sitä, koska sillä saa ranteet helposti neutraaliin asentoon. Tangon puristaminen ei ole niin oleellista kyykyssä.
 
📯 Täräytä viestiä, niin käydään laittamassa kyykkytekniikkasi livenä kuntoon (Joensuussa).
 
-Mikko
 
PS. Kuvien lippis on tuonut keskimäärin 7,5kg lisää kyykkypainoihin.
 
🧢 Jos (kun!) haluat lunastaa samanlaisen trucker capin, niin tyrkkää viestiä allekirjoittaneelle.
 
Lippiksen hinta 22e (sis. alv).
 
*****
TSEKKAA MYÖS:
Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by