VALMENNUSPALAUTETTA: “Valmennuksesta jäi pelkästään positiivista sanottavaa”

VALMENNUSPALAUTETTA: “Valmennuksesta jäi pelkästään positiivista sanottavaa”

Otimme Jarmon kanssa lisää voimaa ja pientä viilausta tekniikoihin. Ja mukavasti tulikin edistystä joka sektorilla. Palautetta alempana.

Ensin muutama oma nosto ja ajatus, mitkä itselleni nousivat tästä:

– Prosessiin luottaminen on tärkeää. En tiedä miten paljon luottamus tekemiseen vaikuttaa, mutta epäilemättä  huomattavia määriä.

– Tärkeää on myös se, että treenaaja saa olla itsekin halutessaan mukana omien treenien suunnittelussa…

– …Mutta treenien suunnittelun ulkoistaminen toisaalta helpottaa ja antaa uusia näkemyksiä.

– Treenaamisesta voi tulla mielekkäämpää, jos tekee välillä jotain uutta. Uutuuden havittelu ei saa olla kuitenkaan itseisarvo. Ärsykkeenvaihtelu toisaalta on yksi kehitystä eteenpäin puskevista voimista.

– Treenipäivyrin pitäminen –> seuranta –> nähdään, missä mennään + voi tehdä päätelmiä, mihin voisi loogisesti seuraavaksi edetä. Ilman johtolankoja on hankala tehdä perusteltuja päätöksiä.

 

PALAUTEKYSSÄREITÄ

1) Minkälaisin tavoittein ja ajatuksin tulit valmennukseen? Oliko kenties joku probleema, mille halusit löytää ratkaisun?

Olin käynyt omatoimisesti salilla treenaamassa jo monta vuotta ja tuntui, että kehitys oli todella hidasta ja treenit enemmän tai vähemmän saman toistamista.

En ollut oikeastaan koskaan ajatellut valmentajan hommaamista, mutta kun käytiin Mikon kanssa samalla salilla niin otin muutamaan liikkeeseen (mm. kyykky, maastaveto) parin kerran tekniikkakoulun ja niiden jälkeen päätin kokeilla ihan ohjelmaakin.

2) Oliko treenaaminen ja koutsaus millä tavalla samanlaista/erilaista kuin etukäteen ajattelit? Mitä eroa olisi ollut, jos olisit omin avuin tehnyt?

Koska itse oli käynyt salilla jo suhteellisen kauan ja tottunut tekemään asiat tietyllä tavalla, oli alussa vaikeaa ”luottaa prosessiin” ja tehdä siis juuri se mitä ohjelmassa kulloinkin luki.

Varsinkin voimakauden aikana esim. jalkatreeni saattoi olla hyvin lyhyt ja pitää sisällään vain muutaman ”kovan” sarjan, minkä jälkeen saattoi, olo oli hieman ”tässäkö tää oli?” henkinen.

Toisaalta taas, kun tämän kynnyksen sai ylitettyä, muuttui treenaaminen itselleni äärimmäisen helpoksi, koskaan salille mennessä ei tarvinnut miettiä ”mitähän tänään tekisi” vaan katsoi vaan ohjelmasta mitä oli luvassa ja teki ohjeen mukaan.

Omatoimisesti treenatessani en myöskään hirveästi kirjaillut tuloksia mihinkään ylös, mutta valmennuksessa tämäkin tuli tehtyä automaattisesti, kun tulokset piti luonnollisesti raportoida.

3) Tuliko minkälaisia oivalluksia? Miten huomasit konkreettisesti, että hommahan taitaa toimia?

Kyllä sen homman toimimisen huomasi oikeastaan heti alusta pitäen. Treeneistä tuli mielekkäämpiä, kun niihin tuli vaihtelua esim. uusien liikkeiden muodossa ja kyllä tuloksissakin alkoi huomata nousua niin nopeasti kuin kauan salilla käyneellä nyt on mahdollista.

Mikko piti aina hyvin yhteyttä ja kyseli tuntemuksia treeneistä ja aina uutta kuukautta sorvatessa sovittiin uusista liikkeistä ja painopisteistä mihin panostettiin. Ohjelmasta sai siis aina itsensä näköisen, mutta toisaalta ei tarvinnut itse miettiä mitään uutta ja mullistavaa kun tämänkin ajatustyön saattoi ulkoistaa.

Valmennuksen aikana saatiin esimerkiksi penkkipunnerrukseen 15 kg lisää, kyykkyyn 20 kg ja maastavetoon 30 kg.

Kun hain koulutukseen mihin oli kuntovaatimukset, muutettiin ohjelmaa tukemaan tätä tavoitetta ja sain lihaskuntotestien kaikista osioista joko parhaan tai toiseksi parhaan tuloksen.

Onhan tuossa jo mukavasti ihan konkreettisia todisteita, että valmennus toimi.

4) Mitä jäi valmennuksesta käteen?

Valmennuksesta jäi pelkästään positiivista sanottavaa. Treeneihin tuli ihan uudenlaista virtaa, uutuuden viehätystä, kehitystä ja tavoitteellisuutta entiseen verrattuna.

Paljon uusia liikkeitä, joita ei välttämättä itse olisi tullut koskaan edes kokeiltua.

Kaupanpäällisiksi sai helvetin hienot t-paidat ja pipon! Aion palata Targetin valmennukseen vielä tulevaisuudessa.

***

OTA YHTEYTTÄ VALMENNUSTIEDUSTELUISTA

Treenien ohjelmointi ja säännöllinen viilaus  + treeneihin / ravitsemukseen liittyvä juttelu toimii hyvin etänä!

Livekoutsaukset Joensuussa.

ePassi, Smartum, Edenred ja Eazybreak käyvät maksuksi.

TYRKKÄÄ VIESTIÄ:

WhatsApp:0503441244

[email protected]

-Mikko

 

LUE MYÖS:

VALMENNUSKEISSI: Eero ja elämäntapamuutos

PEKAN PALAUTE VALMENNUKSESTA

ANNAN PALAUTE RAVINTOVALMENNUKSESTA

MUKAVA ASIAKASKERTOMUS: Mirja

ASIAKASPALAUTETTA: Karita

 

Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by