Archive maaliskuu 2020

KYYKKYJÄ OMALLA KEHONPAINOLLA

KYMMENKUNTA KYYKKYVARIAATIOTA KOTIOLOIHIN

Klikkaa video koko näytölle:

 

 

Ai ei onnistu kyykkytreenit kotona? Eipä vissiin.

Filmillä on noin kymmenen erilaista kyykkyvariaatiota, osa helpompia ja osa haastavia.

Osa liikkeistä kysyy kehonhallintaa ja hyvää liikkuvuutta nilkasta ja lonkasta.

Jos onnistut videon viimeisessä liikkeessä (katkarapukyykyssä) molemmilla jaloilla, tarjoan tulevaisuudessa kahvit Joensuussa;)

Laita todisteet viestillä, niin uskon. Liike on haastava, mutta ihan hyvin

Lue lisää...

ETUNOJAPUNNERRUSVARIAATIOITA

Jos perusversio etunojapunnerruksesta käy helpoksi, niin haastavampia variaatioita ovat esimerkiksi:

🔘 Punnerrus kädet korokkeilla (kirjat hyviä, lukeminen kannattaa)➡️ rinta lattiaan ➡️ liikerata pitenee

🔘 Punnerrus toinen käsi korokkeella ja toinen lattialla

🔘 Punnerrus jalat korokkeella

🔘 Punnerrus jalkapöytien varassa (ei päkiöillä)

🔘 Punnerrus reppu selässä, repussa lisäpainoa (esim vesipulloja / kirjoja). Repun voi lisätä jokaiseen yllä olevaan variaatioon.

🔘

Lue lisää...

NÄKÖKULMIA KARANTEENISTA 2/2

Näkökulmia tästä koronahässäkästä valmentajan ja liikkujan silmistä, osa 2. Ensimmäisiä näkökulmia täällä.

🔴 Todella moni ehtikin jo kysyä, että milloin tulee toinen näkökulmateksti… No paskat kukaan oikeasti kysellyt mitään.

Mutta tuosta aasinsiltana:

➡️ Tämä aika viimeistään on hyvä spotti harjoittaa lähdekritiikkiä ja kriittistä ajattelua. En ymmärrä, miksi näitä ei treenata jo peruskoulussa. Vai treenataanko?

🔵 Joukkueiden fysiikkaharjoittelussa toimintaa voi

Lue lisää...

KOLME KERTAA “HOLLOW BODY HOLD”

MAHALIHAKSIA KUNTOON LATTIALLA MAKOILLEN

Seuraavan kerran kun satut lattialla pötköttämään, niin testaapa samalla videoiden keskikroppaliikettä.

Keskikropan tärkeimpiä tehtäviä on vastustaa liikettä. Eli pitää paketti niin sanotusti kasassa.

Hollow body hold” on staattinen keskikroppaa vahvistava “liike”. Filmeillä on kolme erilaista variaatiota liikkeestä.

Tekniikkapointteja:

🍩 Paina alaselkä tiiviisti lattiaan. Pyri tiukasti pitämään alaselkä lattiassa koko suorituksen ajan.

🍩 Leuka rintaan,

Lue lisää...

TUOMON TREENIPALAUTETTA KARANTEENISTA

Valmennettavani Tuomo laitteli palautetta, kun suunnitelmia tuli reilulla kädellä päivittää kulkutaudin takia. Tavoitteet pysyvät silti samoina: rasvanpolttoa ja lihasmassaa lisää, jos lihasta nyt on energiavajeessa tullakseen.

Hätä ei ole minkäännäköinen, jos kotoa löytyy vähänkin omaa treenikampetta. Tosin oma kehonpainokin riittää eli oma kuntosali kulkee aina mukana, menipä minne tahansa.

“Kiitosta Mikolle laadukkaasta valmennuksesta!

Mukavasti käyntiin lähtenyt treeniputki meinasi katketa Lue lisää...

NÄKÖKULMIA KARANTEENISTA, osa 1

Näkökulmia valmentajan tai treenaajan silmistä, osa 1 / (varmaankin) 2

 Nyt jos koskaan on paikka tehdä jotain luovaa ja erilaista. Voi opettaa itsensä näkemään tilanteessa edes joitain mahdollisuuksia.

 Valmentajana pääsee käyttämään luovuutta ja soveltamaan.
👉 Jos koutsi osoittautuu luotettavaksi nihkeinä aikoina ja kehitystäkin vielä tulee, niin häneen voinee luottaa koska tahansa. Valmentajan on aina todistettava ammattitaidollaan arvonsa.

Lue lisää...

NIKSI-TARGET: Keskikroppaa kertakäyttölautasilla

No gym, no problem. Let’s slide!

🔸 Et tarvitse muuta kuin ripauksen luovuutta, lattian, oman ruhon ja jotain, jota liu’utella lattiaa pitkin. Kertakäyttölautaset, villasukat, lapaset ja pyyhe ovat hyviä valintoja.

🔹 Paino on enimmäkseen yläkropan varassa. Nojaa eteenpäin, sormet sivulle /takaviistoon ja työnnä lattiaa kauemmaksi itsestäsi.

🔸 Painon saa siirrettyä helpommin yläkropalle iskemällä päkiöiden sijasta jalkapöydät lattiaa vasten.
Samaa kikkaa

Lue lisää...

NIKSI-TARGET: Vaakasoutu kotikonstein

Selkälihasten treenaaminen käy omalla kehonpainolla hankalaksi, jos kotoa ei löydy treenivälineistöä:

[Leuanvetotankoa / renkaita / TRX-nauhoja / Levytankoa / Kässäreitä / Kahvakuulaa]

Ei hätää. Tarvitset vain kaksi yhtä korkean nojan omaavaa tuolia ja niiden väliin jotain tukevaa ja kättä pidempää.

Suositukseni on vanha kunnon puumaila. CCM hyötykäyttöön, vaikka talvi on tänä vuonna jo monta kertaa meinattu perua.
Voit myös

Lue lisää...

KEHONPAINOKIKKAILUA KAHVAKUULALLA KESKI- JA YLÄKROPALLE

Sainpas pienen kahvakuulan hyötykäyttöön.

Saat keskikropalle ja lähes kauttaaltaan koko yläkropalle annettua mukavasti osumaa näin:

🎯 Tarvitset vain lattian ja oman ruhon (+ pienen lisäkuorman, jota liikutella).

🎯 Mene nelinkontin, työnnä planeettaa poispäin itsestäsi ➡️ yläselkä pyöristyy kyttyrälle.

🎯 Nojaa etuviistoon, siirrä suurin osa painosta käsien varaan, työnnä edelleen planeettaa kauemmaksi, nosta polvet ilmaan ja älä anna alaselän romahtaa notkolle.

Lue lisää...

TAKAREISITREENI KOTIOLOISSA

 

Jaloille on puolivaikeaa keksiä riittävän raskaita kehonpainovariaatioita.

Filmillä on yksi hyvä liike takareisille. Tarvitset vain oman ruhon, riittävän livakan lattian ja esimerkiksi villasukat, lapaset tai pyyhkeen, joita liu’uttaa kantapäiden alla.

Lonkka pysyy ojennettuna eli kroppa on mahdollisimman suorana niskasta polviin asti. Samalla tulee siis pakaroille staattista työtä. Jos lonkka romahtaa kohti lattiaa, liikkeestä häviää paljon tehoja.

Jos nappaat liikkeessä

Lue lisää...
Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by