Archive tammikuu 2020

TOTUUS BCAA:sta

-Mitä mieltä BCAA-tuotteista?
“Ne taitaa olla sellainen rahastushomma vaan.”
-Jep. BCAA-tuotteet ovat suunnilleen yhtä tyhjän kanssa.

Olen vakuuttunut, että Targetin valmennettavat säästävät rahaa lisäravinteiden muodossa, koska turhakkeet jätetään ostamatta (eli lähes kaikki). BCAA-tuotteet ovat yksi hyvin markkinoiduista lisäravinteista, mitkä lihaskasvun suhteen joutavat sinne, minne Aurinko ei paista (viemäriin).

 

Proteiinit ovat lihasten rakennusainetta. Proteiinit koostuvat aminohapoista. Aminohappoja on 20

Lue lisää...

TEKNIIKKAVINKKEJÄ PENKKIPUNNERRUKSEEN

Ennen kuin riennät seuraavan kerran penkkaamaan, tsekkaa alla oleva teksti + kuvat!

Penkkivinkkejä myös tässä ja tässä tekstissä.

Kuvissa yleisiä tekniikkavirheitä, joita asiakkaiden kanssa usein hiotaan.

Tarvitseeko toistojen olla täydellisiä? Ei tietenkään. Liekö täydellistä toistoa edes olemassa, saati kahta identtistä toistoa?

Hyvä toisto on hyvä toisto tiettyjen raamien ja tavoitteen sisässä.

Kuitenkin siinä tietyssä suorituksessa on pyrkimys yhteen ja

Lue lisää...

EVERYTHING IS A TRADE-OFF

Valintojen maailma, kuten Kummelissa jo sanottiin.

Tulipa vastaan todella, todella, TODELLA MAINIO videonpätkä!

Kannattaa tsekata, jos olet treeni-ihminen tai jos et ole treeni-ihminen.
Filmi löytyy linkin takaa. Kestoa sillä on noin 12min ja sen pointti on selvillä hyvin nopeasti.

https://www.precisionnutrition.com/cost-of-getting-lean-vid…

Jokainen terveyteen liittyvä päätös on jonkin sortin trade-off, jolla voi olla plussia ja miinuksia. Kannattaa rehellisesti pysähtyä

Lue lisää...

ÄLÄ OLE ROBOTTI. Paitsi vähän ja hyvällä tavalla.

Hyvä tekstinpätkä tuli vastaan liittyen autopilotilla elämiseen. Kannattaa tsekata:

https://ajattelunammattilainen.fi/2020/…/18/ala-ole-robotti/

Omia mietteitä:

🤖 Autopilotti ei välttämättä ole huono juttu. Sellainen kuuluu ollakin, jotta jää aivoille paukkuja muuhunkin kuin perusvääntöön. Autopilotti on uhka ja mahdollisuus.

🤖 Kysymys on siinä, että millaisilla hetkillä autopilotti lävähtää päälle. Joku saattaa autopilotilla kantaa kerta toisensa jälkeen roskaa kaupasta kotiin siinä missä toinen autopilotoi itsensä

Lue lisää...

YHDEN TEKNIIKKATUNNIN SATOA (maastaveto)

Kävimme maastavedon tekniikkaa erään asiakkaan kanssa ensimmäistä kertaa.
Maastaveto on sellainen liike, että siinä saa helposti otettua isoja kehitysharppauksia tekniikassa yhdellä valmennuskerralla. Mave ei ole teknisesti niin haastava kuin muut isot liikkeet.

Aiemmin takana oli vain omatoimista tekniikan opiskelua. Harmi, ettei tullut narulle otettua alkuperäistä tekniikkaa, mutta se sisälsi maastavedon perinteiset tekniikkavirheet:

🆘 lähtöasento liian kyykkymäinen
🆘 tanko liian kaukana

Lue lisää...

HALUAISITKO APUA VOIMAHARJOITTELUN SUUNNITTELUUN?

Kuulutko treenaamisen tai treenaamattomuuden osalta johonkin näistä ryhmistä? Jos kuulut, niin mielelläni voisin auttaa.

1️⃣ Sinusta olisi mielenkiintoista aloittaa harjoittelu, mutta et tiedä mistä ja miten kannattaisi aloittaa.

 

2️⃣ Treenaat jo, mutta et ole ollenkaan varma teetkö oikeita asioita tai tukeeko tekemisesi tavoitteitasi. Et ole varma onko kehityksesi linjassa salilla vietetyn ajan ja panostuksesi kanssa. Epäilet, että paremminkin

Lue lisää...

“Kroppa kyllä kertoo syötkö oikein.” (Tai sitten ei kerro)

Jos joku joskus ynnäilee syömisiään tarkemmin, koska haluaa muuttaa kehonkoostumustaan, niin se saattaa joskus herättää selittelyn tarpeen joissakin.

1️⃣ “Kroppa kyllä kertoo syötkö oikein.”

-Kyllähän se kroppa melko paljon kertoo, jos malttaa pysähtyä kuuntelemaan. Kroppa voi jättää paljon myös kertomatta. Ei ole ollenkaan tavatonta, että ihmisellä on nälkä- ja kylläisyysviestit aivan sekaisin. Kuuntele siinä sitten.

Entäs vaikkapa kolesteroli? Korkeasta … Lue lisää...

TOP 13 luetut kirjat 2019, osa 2/2

Osa 1/2 täällä.

“So many books, so little time.” -Frank Zappa

Luottaisitko enemmän valmentajaan, joka lukee paljon pyrkiäkseen selvittämään ja ymmärtämään asioita vai valmentajaan, joka näyttää persettään Instagrammissa? (Ethän kuitenkaan kysy, että siinäkö ne kaikki vaihtoehdot nyt on.;))

Iskin viime vuonna pöytään henkilökohtaiset ennätykset luettujen kirjojen osalta: 44 luettua kirjaa. Tuli nimittäin listattua kaikki opukset muistiin. Tuntuu kohtuullisen paljolta, … Lue lisää...

PERIODIZATION

Vihdoin ja viimein sain luettua tämän kirjan loppuun; 400 sivua A-nelosia harjoittelun teoriaa, joista reilu 40 sivua tutkimusviitteitä. “Hetki” siinä menikin kahlatessa.

▪️ Periodization (itselläni 5th edition, 2009) on oikein hyvä ‘textbook’ harjoittelun teoriasta. Kirjassa käydään teoriat kattavasti läpi mm. energiantuottosysteemeistä, voiman + kestävyyden + nopeuden harjoittamisesta ja ohjelmoinnista (aina yksittäisen treenin suunnittelusta vuosisuunnitelman tekemiseen).

▫️ Kirja on

Lue lisää...

MAAILMANLUOKAN TIPSI PENKKIPUNNERRUKSEEN

Tässä helppo vinkki, jolla voit tarkistaa meneekö penkkipunnerruksen rinnallelasku sinnepäin.

 Kaivele jostain pala magnesiumia ja piirrä sillä jälki tangon keskelle. Kun tanko koskettaa rintaa, piirtyy paitaan jälki magnesiumista.

 Jäljen tulisi olla sarjan päätyttyä pienellä alueella, koska tangon tulisi hyvällä tekniikalla koskettaa jokaisella toistolla samaan kohtaan.

 Jos paitaan piirtyy iso läntti, niin silloin on penkissä selkeä tekniikkavirhe. Todennäköisesti

Lue lisää...
Avaa chat
Moro! Jos voimailu, lihasmassa, rasvanpoltto tai suorituskyky kiinnostaa, niin tyrkkää viestiä :) -Mikko
Powered by